Applying micro – teaching and jugyou kenkyuu (lesson study) to enhance students’ teaching skills through the module of Geopraphy teaching methodology at high school

Ha Van Thang

Nội dung chính của bài viết

Tóm tắt

This article provides some basic theoretical statements about micro-teaching and lesson study, and suggests how to  combine these methods to develop the teaching skills of students in a High School Geography Teaching Methodology module in a Department of Geography. After trailing this combination, the author analyzed data from the trial to assess the feasibility of applying these two methods to teacher training programmes

Chi tiết bài viết

TẠP CHÍ KHOA HỌC TRƯỜNG ĐẠI HỌC SƯ PHẠM TP HỒ CHÍ MINH
Giấy phép hoạt động số: 226/ GP-BTTTT ngày 23/8/2024
Cơ quan chủ quản: Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
Copyright@2023 Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
Địa chỉ: 280 An Dương Vương, Phường 4, Quận 5, TP. Hồ Chí Minh
Điện thoại: (028) 3830 4224
Email: journal@hcmue.edu.vn
Website: https://journalhcmue.edu.vn
Tổng biên tập: TS. Cao Anh Tuấn
Xây dựng website vojs.vn