APPLYING MICRO-TEACHING METHOD TO DEVELOP GEOGRAPHY EDUCATION COMPETENCE FOR GEOGRAPHY PRE-SERVICE TEACHERS
Main Article Content
Abstract
ABSTRACT
This article presents a study on Applying micro-teaching mothods to form and develop some geography education competencies for Geography pre-service teachers in the High School Geography teaching methods module. Quantitative research with experimental design is the main method of this work. Research results have demonstrated the effectiveness of micro-teaching for the development of teaching competencies for Geography pre-service teachers. It is reflected in the improvement of the results of the competence assessment before and after the experiment in Applying geography teaching methods and techniques competence. In addition, the post-experiment student survey provides specific assessments of the need, impact, and effectiveness of each component of micro-teaching. This study is valuable for teacher training institutions in the training innovation oriented towards vocational capacity development context.
TÓM TẮT
Bài báo này trình bày về nghiên cứu Vận dụng kĩ thuật dạy học vi mô để hình thành và phát triển một số năng lực dạy học cho sinh viên năm thứ tư ngành sư phạm địa lí trong học phần Phương pháp dạy học địa lí ở trường phổ thông. Nghiên cứu định lượng với thiết kế nghiên cứu thực nghiệm là phương pháp chủ đạo của công trình này. Kết quả nghiên cứu đã chứng minh tính hiệu quả của dạy học vi mô đối với việc phát triển các năng lực dạy học cho sinh viên sư phạm địa lí. Điều này thể hiện ở sự cải thiện về kết quả đánh giá năng lực trước và sau thực nghiệm ở tất cả các chỉ báo của thành phần năng lực Vận dụng phương pháp và kĩ thuật dạy học địa lí. Đồng thời, kết quả khảo sát sinh viên sau thực nghiệm cung cấp những đánh giá cụ thể về sự cần thiết, tác động, tính hiệu quả của từng thành phần của dạy học vi mô. Nghiên cứu này có giá trị tham khảo đối với các ngành đào tạo giáo viên để tiếp cận đổi mới đào tạo theo định hướng phát triển năng lực nghề nghiệp.
Keywords
Micro-teaching method, Geography education competencies, Vocational capacity, Geography teaching methods and techniques
Article Details
References
Bui, M. D. (2017). Vocational capacities development for students of education universities.
Vinh Yen: Vietnam National Education Publishing House.
Do, H. T. (2019). Teaching in the direction of developing students’ competencies in physics subject at high school (University). Hanoi.
Dreyfus, S. E. (2004). The five-stage model of adult skill acquisition. Bulletin of Science, Technology, and Society, 24(3), 177-181. https://doi.org/10.1177/0270467604264992
Elias, S. K. (2018). Pre-Service Teachers’ Approaches to the Effectiveness of Micro-Teaching in Teaching Practice Programs. Open Journal of Social Sciences, 06(05), 205-224. https://doi.org/10.4236/jss.2018.65016
Golightly, A., Westhuizen, C. P., & Van Der. (2016). An Assessment of Hybrid Collaborative Learning in Geography Micro-teaching: A South African Case Study. International Journal of Educational Sciences, 12(2), 139-154. https://doi.org/10.1080/09751122.2016.11890421
Ha, V. T. (2018). Applying Micro – Teaching and Jugyou Kenkyuu ( Lesson Study ) To Enhance Students ’ Teaching Skills Through the Module of Geography Teaching. HCMUE Journal of Science, 15(5b), 105-116.
Ha, V. T. (2019). Designing teaching skills observation forms for micro-teaching technique in Geography teacher education. HCMUE Journal of Science, 16(9), 450-466. https://doi.org/10.15625/vap.2019.000211
Ismail, S. A. A. (2011). Student Teachers‟ Micro-teaching Experiences in a Preservice English Teacher Education Program. Journal of Language Teaching and Research, 2(5), 1043-1051. https://doi.org/10.4304/jltr.2.5.1043-1051
Nguyen, V. T. & Ha, V. T. (2019). Identifying Professional Competencies for Geography Teacher in Response to Vietnamese New General Education Curriculum. In The 1st International Conference on Innovation in Learning Instruction and Teacher Education ILITE1, 244-252. Hanoi: University of Education Publishing.
Phan, D. D. & Truong, T. T. M. (2018). Process of micro-teaching application in training teaching skills for biological teacher students. Vietnamese Journal of Education, 441, 58-62.
Tran, V. D. & Vo, V. T. (2016). Research method on educational science (first). Ho Chi Minh City: Ho Chi Minh City National University Publishing House.
Tran, T. T. T. (2013). Training teaching skills for geography student-teachers by the micro-teaching method. Ha Noi National University of Education.
Trinh, V. M. & Dang, B. L. (2020). Research method on educational science (first). Hanoi: Ha Noi National University Publishing House.
Truong, T. T. M. (2014). Micro-teaching and applying micro-teaching in teaching skills. Vietnamese Journal of Education, 341, 29-33.