A STUDY ON CULTURAL BEHAVIOR EDUCATION FOR 4th AND 5th GRADERS THROUGH TEACHING ETHICS IN ELEMENTARY SCHOOLS IN BINH THANH DISTRICT, HO CHI MINH CITY
Main Article Content
Abstract
The article reports the results of a study on cultural behavior education for 4th and 5th graders through teaching ethics in some elementary schools in Binh Thanh District, Ho Chi Minh City. The research findings indicate that teachers are frequently teaching some aspects of cultural behaviors to 4th and 5th graders. However, for some aspects such as knowing how to share household chores, being aware of nation-building and protection, disposing of trash in the designated areas, and being diligent in their study, the frequency of teaching them is occasional and rarely. This result shows that certain limitations exist in cultural behavior education through teaching ethics for 4th and 5th graders. Therefore, more attention should be paid to this aspect with more commitments and
feasible tasks.
Keywords
behavioral culture, cultural behavior education, elementary school students, Ethics, Ho Chi Minh City
Article Details
References

Doan, T. H., & Vo, T. H. (2022). Giải pháp giáo dục giá trị văn hóa cho học sinh tiểu học trong giai đoạn mới [Some solutions for educating cultural values for primary school students in the new period]. Vietnam Journal of Educational Sciences, 18(4), 55-61. http://vjes.vnies.edu.vn/vi/giai-phap-giao-duc-gia-tri-van-hoa-cho-hoc-sinh-tieu-hoc-trong-giai-doan-moi

Ministry of Education and Training. (2018a). Chương trình Giáo dục phổ thông – Môn Giáo dục công dân (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo) [General Education Program – Civic Education (promulgated with Circular No.32/2018/TT-BGDĐT of the Minister of Education and Training)]. Hanoi.

Ministry of Education and Training. (2018b). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Hoạt động trải nghiệm và Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo) [General Education Program - Experiential activities, and Experiential activities, career guidance (promulgated with Circular No.32/2018/TT-BGDDT of the Minister of Education and Training)]. Hanoi.

Ministry of Education and Training. (2019). Thông tư số 06/2019/TTBGDĐT về Quy định quy tắc ứng xử trong cơ sở giáo dục mầm non, cơ sở giáo dục phổ thông, cơ sở giáo dục thường xuyên [Circular No.06/2019/TTBGDDT on Regulations on code of conduct in preschool, general education and continuing education institutions]. Hanoi. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/Giao-duc/Thong-tu-06-2019-TT-BGDDT-Quy-dinh-Quy-tac-ung-xu-trong-co-so-giao-duc-mam-non-pho-thong-411660.aspx

My, G. S. (2022). Hoạt động xây dựng văn hóa ứng xử tại các trường tiểu học công lập ở Thành phố Hồ Chí Minh [Managing activities to build culture of conduct in public primary schools in Ho Chi Minh City]. Vietnam Journal of Education, 18(01), 68-75. http://vjes.vnies.edu.vn/vi/hoat-dong-xay-dung-van-hoa-ung-xu-tai-cac-truong-tieu-hoc-cong-lap-o-thanh-pho-ho-chi-minh

National Assembly. (2016). Luat Tre em [Children Law]. Hanoi. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/Giao-duc/Luat-tre-em-2016-303313.aspx

Nguyen, T. N. D. (2019). Một số vấn đề lí luận về giáo dục văn hóa ứng xử cho học sinh ở trường tiểu học [Theoretical issues of behavioral culture education in elementary schools]. Vietnam Journal of Education, (462), 19-23.

Prime Minister. (2018). Quyết định số 1299/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt Đề án "Xây dựng văn hóa ứng xử trong trường học giai đoạn 2018 - 2025" [Decision No.1299/QD-TTg approving the project "Building culture in schools in the period of 2018-2025]. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/Giao-duc/Quyet-dinh-1299-QD-TTg-2018-phe-duyet-De-an-Xay-dung-van-hoa-ung-xu-trong-truong-hoc-396016.aspx

Pham, V. V. (2014). Giáo dục học [Education]. University of Education Publisher.
