APPLYING REAL-WORLD MODELS TO THE ENGINEERING DRAWING COURSE AT HO CHI MINH CITY UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, VNU-HCM

Phát Huỳnh Tấn1, , Kim Uyen Nguyen Thi2, Thanh Van Nguyen2, Tram Huong Dang Le2
1 Dr.
2 Ho Chi Minh City University of Technology, Vietnam National University Ho Chi Minh City

Main Article Content

Abstract

To excel in the subject of Engineering Drawing, students are required to possess a certain level of spatial thinking ability. However, students vary in their capabilities and learning styles. Therefore, the lecturers from the Department of Engineering Drawing at the Ho Chi Minh City University of Technology, VNU-HCM, have conducted research to apply real-world models to address abstract concepts in the Engineering Drawing course. This approach aims to diversify teaching methods and enhance students' ways of acquiring knowledge. As a result, students with varying spatial thinking abilities and learning styles are able to effectively engage with and explore the course content in a stimulating manner. Survey results show that over 50% of students fully agree that their spatial thinking ability improved through the use of real-world models, and 75% of students fully agree on the overall effectiveness of this approach.

Article Details

Author Biography

ThS Thanh Van Nguyen, Ho Chi Minh City University of Technology, Vietnam National University Ho Chi Minh City

Phó chủ nhiệm bộ môn Hình họa-Vẽ kỹ thuật, Khoa Kỹ thuật Xây dựng

References

1. Tài Bishop, J., & Verleger, M. (2013) Testing the flipped classroom with model-eliciting activities and video lectures in a mid-level undergraduate engineering course. Proceedings - Frontiers in Education Conference (FIE), United States, 161-163;
2. Fulton, Kathleen. (2012) Upside Down and Inside Out: Flip Your Classroom to Improve Student Learning. Learning & Leading with Technology, 6, 12-17;
3. Fei Deng (2019) Literature review of the Flipped classroom. Theory and Pratice in Language Studies, Vol. 9, No. 10, 1350-1356;
4. Huỳnh Tấn Phát, Dương Thị Bích Huyền (2022) Áp dụng dạy học thông qua dự án cho môn học Vẽ kỹ thuật tại trường Đại học Bách khoa-ĐHQG-HCM. Hội thảo phương pháp giảng dạy lần V;
5. Vũ Khắc Hưng (2013) Ứng dụng mô phỏng trong giảng dạy môn học Vẽ kỹ thuật Hệ Cao đẳng trường Đại học Công nghiệp TPHCM. Luận văn Thạc sỹ sư phạm kỹ thuật trường Đại học Bách Khoa Hà Nội;
6. Trần Kim Tuyền (2018) Dạy học Vẽ kỹ thuật dựa vào công nghệ tương tác ảo ở trường Cao đẳng. Luận án Tiến sỹ Khoa học giáo dục trường Đại học Sư Phạm Hà Nội;
7. Manaz, T., Chandan, D., John, M., & Alejandra, M. (2018) Investigating the Impact of Using a CAD Simulation Tool on Students’ Learning of Design Thinking. Journal of Science Education and Technology, 27, 334-347;
8. Mohd, A., Shrish, B., & Manoj, K. (2015) Role of Simulation in Civil Engineering in India. Journal of Civil and Construction Engineering, Vol. 1, 1-8;
9. Duong, T. B. H., Nguyen, T. K. U., Ho, V. K., and Do, T. N. (2020) Xây dựng công cụ hỗ trợ sinh viên chương trình OISP tự học môn Vẽ kỹ thuật. Tạp chí Khoa học Trường ĐH Sư phạm TP HCM. Tập 17, số 12(2020): 1910-1919;
10. Đề cương môn học Vẽ kỹ thuật CI1003. Bách khoa E-learning, https://e-learning.hcmut.edu.vn/course/view.php?id=87978.