ACADEMIC ADVISORY AT HO CHI MINH CITY UNIVERSITY OF EDUCATION: CURRENT PRACTICES IN THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION REFORM
Main Article Content
Abstract
In the context of higher education innovation, academic advising plays a crucial role in supporting students’ learning, personal development, and future careers. This study investigates the current organization and implementation of academic advising at Ho Chi Minh City University of Education. Results indicate that student class management, academic guidance, supervision of scientific research, support for personal development, and coordination with relevant units to address academic and extracurricular challenges, were evaluated as effective, but not yet optimally. The findings provide a practical basis for proposing measures to organize academic advising activities at the university, aiming to ensure and enhance the quality of education.
Keywords
academic advising, academic advising activities, higher education, organization
Article Details
References
Central Executive Committee. (2024). Kết luận số 91-KL/TW ngày 12/8/2024 của Bộ Chính trị về tiếp tục thực hiện Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng khoá XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hoá, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế [Politburo's Conclusion No.91-KL/TW on continuing the implementation of Resolution No.29-NQ/TW dated November 4, 2013, of the 11th Party Central Committee: On the fundamental and comprehensive renovation of education and training to meet the requirements of industrialization and modernization in the context of a socialist-oriented market economy and international integration].
Duong, B. V., Nguyen, H. T., Pham, T. L. P., Nguyen, T. P. Q., Nguyen, T. P., & Pham, T. X. H. (2022). Ý kiến của sinh viên về công tác cố vấn học tập tại các trường đại học Việt Nam – Một nghiên cứu điển hình [Student’s opinions about the work of academic advisors in Vietnamese universities – A case study]. The HNUE Journal of Science: Educational Sciences, 67(3), 136-146.
Ho Chi Minh City University of Education. (2024). Quy định Công tác cố vấn học tập cho sinh viên hệ chính quy tại Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh (Ban hành kèm theo Quyết định số 2001/QĐ-ĐHSP ngày 15/7/2024) [Regulations on Academic Advising for Full-time Students at Ho Chi Minh City University of Education (Issued in conjunction with Decision No. 2001/QĐ-ĐHSP)].
Likert, R. (1932). A technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology, 22(140),
1-55.
Miller, J. L. N. (2022). The impact of formal organizational socialization tactics of academic advisors and their reactions to various formal and informal tactics [Doctoral dissertation, Kent State University]. ProQuest Dissertations Publishing.
Ministry of Education and Training. (2007). Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo học chế tín chỉ (Ban hành kèm theo Quyết định số 43/2007/ QĐ-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo) [Issued in conjunction with Decision No. 43/2007/QĐ-BGDĐT].
National Assembly of the Socialist Republic of Vietnam. (2012). Luật Giáo dục đại học số 08/2012/QH13 ngày 18/6/2012 [Law on Higher Education No. 08/2012/QH13].
Nguyen, T. B. H. (2022). Thực trạng hoạt động tư vấn của cố vấn học tập Trường Đại học Sư phạm – Đại học Đà Nẵng [Current Status of Academic Advising Activities by Academic Advisors at the University of Education – The University of Da Nang]. The University of Danang - Journal of Science and Technology, 20(2), 44-49.
Nguyen, T. V. (2015). Cơ sở lí luận về công tác quản lí hoạt động cố vấn học tập trong đào tạo theo học chế tín chỉ hiện nay [Theoretical Basis of Managing Academic Advising Activities in Current Credit-Based Training]. Journal of Educational Management Science, 4(08), 66-72.
Truong, T. C. (2024). Vai trò của cố vấn học tập góp phần nâng cao chất lượng đào tạo sinh viên ngành Giáo dục mầm non, Trường Đại học Bạc Liêu [The role of academic advisors in improving the quality of training for preschool education students, Bac Lieu University]. Journal of Educational Equipment: Research and Application, 1(320), 180-182.