UTILIZING PROBLEM-BASED LESSON STRUCTURE WHEN USING “COMPLETE WORKS OF HO CHI MINH” TO ENHANCE THE EFFECTIVENESS AND QUALITY OF HISTORY TEACHING IN HIGH SCHOOLS

Quốc Pháp Nguyễn

Main Article Content

Abstract

 

Using the “Complete Works of Ho Chi Minh” in problem-based teaching is the basic principle of History teaching. Through literature review, the study clarifies the utilization of problem-based lesson structure in using the “Complete Works of Ho Chi Minh” to enhance effectiveness and quality of history lessons. Research results were examined through practical teaching activities in the teaching module “History of Vietnam from 1919 to 1945” in high schools.

 

Article Details

References

Nguyễn Thị Côi. (2006). Các con đường, biện pháp nâng cao hiệu quả dạy học lịch sử ở trường phổ thông. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
I.Ia. Lecle (1968). Bài tập nhận thức trong dạy học lịch sử (tài liệu đánh máy, Viện Khoa học Giáo dục, Nguyễn Cao Lũy, Văn Cha dịch).
I.Ia. Lecle (1977). Dạy học nêu vấn đề (người dịch: Phạm Tất Đắc). Hà Nội: NXB Giáo dục.
Hồ Chí Minh (2011). Toàn tập, Tập 2. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia – Sự thật.
Hồ Chí Minh (2011). Toàn tập, Tập 3. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia – Sự thật.