UTILIZING PROBLEM-BASED LESSON STRUCTURE WHEN USING “COMPLETE WORKS OF HO CHI MINH” TO ENHANCE THE EFFECTIVENESS AND QUALITY OF HISTORY TEACHING IN HIGH SCHOOLS
Main Article Content
Abstract
Using the “Complete Works of Ho Chi Minh” in problem-based teaching is the basic principle of History teaching. Through literature review, the study clarifies the utilization of problem-based lesson structure in using the “Complete Works of Ho Chi Minh” to enhance effectiveness and quality of history lessons. Research results were examined through practical teaching activities in the teaching module “History of Vietnam from 1919 to 1945” in high schools.
Keywords
quality of history lessons, problem-based teaching, the Complete Works of Ho Chi Minh
Article Details
References
I.Ia. Lecle (1968). Bài tập nhận thức trong dạy học lịch sử (tài liệu đánh máy, Viện Khoa học Giáo dục, Nguyễn Cao Lũy, Văn Cha dịch).
I.Ia. Lecle (1977). Dạy học nêu vấn đề (người dịch: Phạm Tất Đắc). Hà Nội: NXB Giáo dục.
Hồ Chí Minh (2011). Toàn tập, Tập 2. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia – Sự thật.
Hồ Chí Minh (2011). Toàn tập, Tập 3. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia – Sự thật.