ASSESSMENTS OF STUDENTS’ SOFT SKILLS IN UNIVERSITIES IN HO CHI MINH CITY

Văn Sơn Huỳnh

Main Article Content

Abstract

 

The article discusses the importance of soft skills for students by assessing them in various universities across Ho Chi Minh City. The findings suggest a need for improvements in the practice of soft skills for students in order to help them develop morality, personality and career directions based on basic life skills of contemporary society.

 

Article Details

References

Nguyễn Thanh Bình. (2007). Báo cáo tổng kết đề tài: “Xây dựng và thực nghiệm một số kĩ năng sống cơ bản cho học sinh trung học phổ thông”. Mã số B.2007-17-57, Hà Nội.
Nguyễn Thanh Bình, Lê Thị Thu Hà và Trịnh Thúy Giang. (2014). Giáo trình chuyên đề: Giáo dục Kĩ năng sống. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm,
Chu Shiu Kee. (2006). Understanding Life Skills. Báo cáo tại hội thảo “Chất lượng giáo dục và kĩ năng sống”. Hà Nội, ngày 23 - 25/10/2003.
Nguyễn Công Khanh. (2014). Phương pháp giáo dục giá trị sống, kĩ năng sống. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm,
Huỳnh Văn Sơn. (2012). Phát triển kĩ năng mềm cho sinh viên các trường đại học sư phạm. Mã số B2012.19.05, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Huỳnh Văn Sơn và Nguyễn Thị Xuân Phương. (2015). Phát triển Kĩ năng sống cho học sinh. Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
UNESCO. (2003). Life skills - The bridge to human capabilities. UNESCO education sector position paper. Draft 13 UNESCO 6/2003.