TEACHING FUNCTIONS IN THE DIRECTION OF INTEGRATED EDUCATION IN SECONDARY SCHOOLS

Thị Đào Nguyễn , Thị Nga Nguyễn

Main Article Content

Abstract

 

Integrated education has been playing an important role in developing the ability of students. This article calrifies the view of intergrated education in teaching functions in Vietnam and Canada's secondary school textbooks. An experiment that helps students to be able to understand the meanings behind transforming among register systems of function and to utilize 4 steps of the modelling process into solving the practical mathematical problems is also mentioned.

 

 

Article Details

References

Nguyễn Thị Ngọc Sương. (2013). Dạy học khái niệm hàm số với phần mềm Cabri II plus: nghiên cứu sự đồng biến thiên như giai đoạn đầu tiên của việc xác định khái niệm hàm số. Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Phan Đức Chính. (Tổng chủ biên) – Tôn Thân (Chủ biên). Toán 7, tập 1. NXB Giáo dục.
Lorraine Baron, Trevor Brown, Garry Davis, Sharon Jeroski, Susan Ludwig, Sandra Glanville Maurer, Kanwal Neel, Robert Sidley, Shannon Sookochoff, David Sufrin, David Van Bergeyk, & Jerrold Wiebe. Math makes sence 8, 9.